Klachtenregeling

Klachten? Help ons om dat te voorkomen!
Hoewel alle praktijkmedewerkers zich inzetten voor een zo goed mogelijke zorg, gaan er ook in onze praktijk dingen mis. Om dat zoveel mogelijk te voorkomen, is het belangrijk dat we van u horen waar en wanneer dingen misgaan. Wij stellen het op prijs als u een eventuele klacht bespreekt met de assistente of met de arts, zodat wij kunnen proberen om het op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen tussen u en uw huisarts of waarnemend huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.  Voor een onafhankelijke klachtenafhandeling is de praktijk aangesloten bij de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg. Op hun site kunt u alles lezen over hun dienstverlening bij een eventuele klacht.

Als u ook met hulp van de klachtenfunctionaris er echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist / een (voormalig) rechter) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden in de folder van de SKGE of op www.skge.nl.